kontraster

  2012-03-23 / 19:12:04 / Dagens tips! /
Tänkte börja med dagens tips för er som också målar/ ritar! detta blir också en del av mitt projektarbete hade jag tänkt :) dela gärna med er av era tips oxå!

När du ritar med blyerts, målar, eller ritar med promarkers, var inte rädd för att lägga på mycket skuggor! det ger ett bättre djup och kommer göra att man bara sjunker in i bilden/ målningen. Så nästa gång du är kreativ, våga lägga på mycket mörk färg i skuggorna och snåla inte på det mörka! samtidigt som du lägger på highlights i form av mellan ljus färg och på några ställen duttar dit riktigt ljus färg för att få till kontrasten och djupet.


min tavla som jag håller på med atm är ett ex på det:



här har jag bara använt mig av grova kontraster, om man vill ha en mjukare känsla så kan man använda sig av mindre mörka och mindre ljusa partier... hoppas det kom till hjälp för någon ^^


angelina

Va duktig du är! Ska verkligen ta mig tid att läsa igenom din blogg då vi värkar ha målning gemensamt! Kul att du hittade till min :)

2012-03-29 @ 12:22:10
URL: http://rollingdeep.blogg.se/
Angela

åh tackar! :D ska ta mig tid att kolla in på din med, kul att få inspiration av andra!

2012-04-03 @ 11:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious